בישיבתנו ישנו דגש על תורה רחבה המקיפה את כל צדדי החיים ומלווה את האדם בצמתי כל חייו. לימוד תורה בעיון ובעומק, ומציאת ”האות” שלי בתורה, הקנית כלים להיות לומד עצמאי, טיפוח הזהות האמונית ובנין האישיות, מציאת השליחות ולקיחת אחריות על עם ישראל. שרות צבאי משמעותי, קשר חזק מאוד עם ראש הישיבה רבניה ואברכיה, דיבוק חברים עם השיעורים כולם, והכי חשוב הכל מתוך שמחה.
ביום שני | 20:00
כדי שכל תלמיד יקנה אהבת הלימוד חשוב:
1) שהלימוד יהיה מאתגר מרתק ומחובר לחייו של הלומד
2) לימוד יצירתי הגורם לתלמיד להיות מעורה ושותף במהלך הלימוד
3) מגוון מאד-גמ’ עיון ובקיאות, לימוד אמונה המפגיש את התלמיד עם העושר המחשבתי שבתורתנו, דיון בשאלות אקטואליות תנך מחשבה וחסידות.
4) לתת שיטה כיצד ללמוד בכל נושא, כדי שהתלמיד יהיה לומד עצמאי עם חשיבה יוצרת.
5) התאמת תוכנית לימודים אישית לכל לומד כדי שירגיש שהוא נהנה מלימודו, מתקדם ומנצל את כל כוחותיו.
שיטת לימוד הגורמת לאהבה חשיבה ויצירתיות. לדוגמא: שאלת ראש הישיבה. כל שבוע מובא מקרא שלאור מה שלמדו בסוגיה יענו עליה. לאחר מכן כל שיעור הולך לרמ’ שלו ומנסים יחד לענות מה הדין במקרה האקטואלי שהובא לאור הסוגיה, ואז יש שיעור שמנתח את הסוגיה ועונה על שאלה זו.
תפילה-סדר הלכה או עין איה לפי בחירה -ארוחת בוקר-פגישה קצרה עם הר’מ בה נתינת דגשים לסדר בוקר תחילת סדר לימוד בקבוצות עם אברכים לאחר מכן חברותא מן השיעור שיעור [יש שני סגנונות שהתלמיד בוחר או שיעור למדני או שיעור היקף הסוגיא] . ארוחת צהרים-הפסקה- תפילת מנחה-לימוד עם אברך שעה (כל תלמיד משיעור א’ מקבל אברך שעה ביום והם מחליטים ביניהם מה הם מעוניינים ללמוד), סדר בקיאות עם חברותא מבוגרת – שיעורים באמונה חסידות ותנך – ארוחת ערב- תפילת ערבית- מסלולים שונים בסדר ערב [לפי בחירה]: לימוד עצמי, חזרה על הנלמד במשך היום, תוכנית באמונה, תוכנית אליבא דהלכתה. דף יומי. לאחר מכן בחלק מהימים “בית חם” בבית הר’מ/אברך.
להוציא בחורים שמרגישים שהם בנויים ועוצמתיים ורוצים לתרום ולתת לעם ישראל.
יודעים ללמוד בצורה עצמאית וימשיכו ללמוד כאשר יוכלו.
נהנים ושמחים בלימוד התורה, יודעים לחיות חיי תורה בחיי המעשה. יש להם דרך ברורה בעבודת ה’. ברור להם השליחות והייעוד שלהם בחיים. יש להם השקפה ברורה ומוצקת ולפיה יקימו בית ויחכנו את ילדיהם בע”ה וישפיעו על הסובבים אותם וירצו לתרום לעם ישראל כל אחד לפי אישיותו.
ההוי החברתי ודיבוק החברים וההרגשה שהישיבה היא בית ומשפחה חשובה לנו ביותר. לכן כל שבוע יש “בית חם” בבית הר’מ שמטרתו גיבוש השיעור והקשר עם הר’מ, בתים חמים בבתי אברכים, שבתות של השיעור מחוץ לישיבה עם הר’מ, שבתונים של כולם יחד, טיולים מגבשים ב”בין הזמנים” ובימי שישי. ומעל הכל כל הישיבה יחד ולא כל שיעור לעצמו: לימוד עם בחורים מבוגרים ואברכים, והרגשת יחד כל משפחת שעלבים המורחבת-תלמידים אברכים ורבנים (ואפילו שבת עם כל קהילת הישיבה יחדיו), כדי להרגיש כפיות, משפחה ולבביות.
לתלמיד הרוצה להמשיך לפתח את עצמו בתורה ולאהוב ללמוד תורה. תלמיד הרוצה לבנות ולעצב את אישיותו. תלמיד הרוצה לקבל כלים כיצד לחיות חיי תורה בחיי המעשה. תלמיד שרוצה למוצא את ייעודו בחיים וכיצד לתרום ולתת לעם ישראל.
מי שלא רוצה לעבור תהליך- חיבור לעצמו, וחיבור לתורה.
אנו רוצים בכוונה 40 בשיעור ולא יותר כדי ליצור קשר חזק בין הבחורים לבין עצמם דבק וגיבוש וכן קשר חזק עם ר’מ השיעור וכן שכל השיעורים יהיו יחדיו.
בשיעור א’ כולם נמצאים במעמד של ‘תורתו אומנותו’ ולא מתחייבים לשום מסלול צבאי. באופן זה שיעור א’ מהווה בירור אישי באשר לסוג המסלול הלימודי/ הצבאי שיתאים לך. בסוף שיעור א’ ניתן להיכנס למסגרת ההסדר, לחילופין ניתן לדחות את השירות הצבאי ולהמשיך במסלול של ישיבה גבוהה.
בפועל, רוב החבר’ה מתגייסים בגיוס ‘מרץ’ של שיעור ב’ וחוזרים לישיבה לתחילת שיעור ד’ וישנה קבוצה שממשיכה ללמוד יחד עם ר”מ השיעור בצורה מסודרת ומובנית.
החל מחנוכה ה’בתים חמים’ בבית הר”מ וכן שיעורי אמונה העוסקים בנושא השירות הצבאי.
מתחילת השנה מתקיימים שיעורי הלכה שמתמקדים בשאלות ההלכתיות שעולות בצבא.
מתקיימת הכנה מסודרת ע”י אברך בישיבה שמשרת כקצין ביחידה מובחרת (יש גם חדר כושר שאפשר להעזר בו).
כמו כן, יש לציין את הפרוייקט המדהים של שיעור ב’ של כתיבת דברי תורה יומיים עבור החיילים. הדברים מתפרסמים בספרון ‘מחיל אל חיל’ שמחולק בחינם לכלל הביינישים.
כפי המתאפיין בישיבתנו ב”ה, הקשר הוא חם, אישי, ורציף . הרמי”ם נמצאים בקשר מתמיד עם כל חייל הכולל טלפונים תדירים וביקורים מזדמנים בבסיסים.
החיילים באים לבקר בישיבה באופן מתמיד ומעת לעת מתארגנות שבתות מיוחדות שבהם מס’ גדול של חיילים מגיע ביחד על מנת לשאוב כוחות ולהתרענן מהאוירה הרוחנית המיוחדת שבישיבה.
ישיבת שעלבים היא בין הישיבות הותיקות, כניסתו של הרב מיכאל ימר כראש ישיבה לפני 4 שנים הכניסה רוח רעננה והתחדשות גדולה בישיבה, הגיע צוות חדש שהצטרף לצוות הותיק של הישיבה.
ישיבת שעלבים נמצאת ליד העיר מודיעין בסביבה כפרית ירוקה – קרית חינוך גדולה ומטופחת, שבה גרים רבני הישיבה ואברכיה, המעניקה הרגשת משפחתיות רבה, אירוחים “בתים חמים” וסעודות שבת.
חשוב לישיבה שהבחורים ירגישו הרגשה ביתית בישיבה ולכן יש שימת דגש על רווחת התלמידים בצדדים הגשמיים – בית המדרש חדר האוכל והחדרים מרווחים ואסטטיים.
הכנת חיי משפחה
– בישיבה דגש חשוב על כיצד לקחת את ערכי הישיבה לחיים כולם ולכן:
– בשיעורים ד-ה יש דגש בנושא זה
-“בתים חמים” עם ראש הכולל ורב הישוב נוף אילון בעניין הקמת בית
– מפגשים עם בוגרי הישיבה על החיים מחוץ לישיבה.
– הכנה אישית לכל חתן עם רבני הישיבה ומפגש של ראש הישיבה עם כל זוג שמתארס
– בשיעור ה’ הכוונה אישית להמשך מסלול החיים.
תוכנית הוראה
-תוכנית הוראה יחד עם “מורשת יעקב” שמתחילה בשיעור ד’.
-ארבעים אברכים לומדים בישיבה במקום בתוכנית רבנות ודיינות,וכל אברך לומד עם בחור משיעור, וכמו”כ “בתי חמים” ותוכניות לבחורים.
שבעים משפחות שגרות בקרית הישיבה מקנות הרגשה של משפחתיות יציבות והרגשת שייכות. הבחורים מתארחים אצל משפחות הקריה ב”בתים חמים”, עונגי שבת, סעודות שבת, ובהזדמנויות שונות.
מתקיימת שבת קהילה בישיבה שבה משתתפים המשפחות יחד עם הבחורים “שבת אחים גם יחד”.
“פאנלים” עם הצוות הצעיר והמבוגר של הישיבה, העוסקים באתגרי התקופה מורכבויותיה והשלכותיה לציבור שלנו.
הזמנות רבנים אורחים הדנים באתגרי הדור.
קשר רציף עם גרעין תורני ותרומה לקהילת הגרעין.
ראש הישיבה הינו בוגר הישיבה שימש כרמ שנים רבות וכעת כראש ישיבה מתווה את ייחודה של ישיבתנו, ואת דרכה החינוכית הלימודית. להוציא את כולם עוצמתיים ומקרינים אהבת תורת ישראל וארץ ישראל, חדורי שליחות, וידיעה לחיות חיי תורה בחיי מעשה.
ראש הישיבה מעביר שיעור כללי – שאלה שבועית, ושיחה שבועית שעוסקת בענייני הדור והכוונה מעשית לאור אתגרים אלו ונפגש עם כל שיעור ושיעור
הכרת כל תלמיד ושיח פתוח עם התלמידים.
ההבנה שכל תלמיד צריך להיות שמח ולהרגיש בבית, היא מאבני היסוד החינוכי של ראש הישיבה.
משגיח הישיבה הרב אריה בן יעקב נמצא בקשר רציף עם התלמידים ודואג לפיתוחם האישי, אחראי על מערך החברותות, ומעביר שיעורים באמונות ישראל הרב חרלפ, מהרל ושפת אמת.
הרב עופר אונגר ר”מ שיעור א’ במסירות רבה ובאהבה גדולה לתלמידיו, מקדם את השיעור בצעדי ענק, עם שימת דגש לתוכנית אישית כל תלמיד. בחורים רבים נמצאים אצלו רבות בסעודות שבת וב”בתים חמים”. בימי חמישי “פש חמין”. משלב בלימודו שיעורים עיון עמוקים והן שיעורי מחשבה הגורמים לחשיבה עמוקה ויוצרת (לדוגמא סיפורי ר’ נחמן מברסלב ועוד).
כמו כן מכהנים בישיבה הרב זכריה רבינוביץ שיעור ב’ והרב נתנאל לוריא שיעור ד’, וותיקי הרמי”ם הרב משה גנץ, הרב יואל עמיטל, וראשי הכולל הרב גדעון בנימין והרב שאול בטאט. וכמו”כ צוות של רבנים ואברכים נוספים הן כראשי דוכנא בסדרי עיון ובקיאות והן כמעבירי שיעורים באמונה וסדרי ערב.
ב”ה בגלל מבנה של כיתות והמון זמן משותף נוצירם קשרים טובים בין הרמ לתלמידיו. בנוסף, בגלל המספר הנמוך יחסית של תלמידים (כ80-90) בבית המדרש כל התלמידים מכירים את כל הרמי”ם ויכולים ליצור קשר עמוק גם עם רב של כיתה אחרת.
העובדה שכל הצוות גר במקום גורם לקשר רציף אישי ומיוחד, קשר שבונה ומעצים, קשר לימודי השקפתי ולבבי. לכל התלמידים ניתנת אפשרות בכל זמן ללמוד מהרבנים להיפגש ולהתייעץ בכל עניין.
נבנה ע״י ותקין׳s בוטיק