הישיבה הגבוהה ברמות מעניקה לתלמידיה אפשרות ללמוד ולהתגדל בתורה מתוך דגש על פיתוח האישיות ותיקון המידות, ובניית השקפה ברורה ומסודרת על כלל תחומי החיים. כל זאת, במסגרת לימודית המותאמת באופן אישי לכל אחד, בליווי צמוד של ראש הישיבה והר”מים.
ביום שני | 19:30
הלימוד בישיבה מתאפיין בהיותו מכוון לכל תלמיד ומאפשר חופש בחירה, מתוך כוונה שהלימוד ישפיע על התלמיד ויקדם אותו. רוב הלימוד עם הר”מים מתקיים בחבורות קטנות, המאפשרות לר”מ לתת את מירב תשומת הלב לכל תלמיד, דבר היוצר קשר אישי ומיוחד בין התלמידים והר”מים.
‘אין אדם למד תורה אלא במקום שליבו חפץ’ אמרו חז”ל, ואצלנו משתדלים לקחת את זה ברצינות – כל תלמיד בוחר את הר”מ איתו הוא מעוניין ללמוד, וכן בונה לעצמו את סדר היום באופן המתאים לו ביותר, כמובן – תוך התייעצות עם צוות הישיבה.
לאחר תפילת שחרית וארוחת הבוקר מתקיים שיעור של ראש הישיבה, ולאחריו נכנסים לסדר בוקר, בו כל תלמיד לומד בקבוצה המתאימה לו. במהלך הסדר ובסופו מועברים שיעורים מפי הר”מים על הנושא הנלמד. לאחר סדר בוקר מתקיימת ארוחת צהריים, הפסקה, ותפילת מנחה. לאחר התפילה מועבר שיעור באמונה מפי ראש הישיבה, ואז ממשיכים לסדר צהריים. במהלך הסדר ולעיתים בסופו (תלוי בימים) מועברים שיעורים נוספים. סדר הצהריים מסתיים בתפילת ערבית, ולאחריה ארוחת ערב וסדר ערב. במהלך היום מתקיימות חבורות וחברותות אישיות עם אברכי הישיבה.
התפיסה העומדת בבסיס הישיבה הינה שהתורה איננה טקסט עתיק שעלינו להבינו ולנתחו, אלא היא דבר ה’ אלינו. מתוך כך בישיבה שואפים ללמוד תורה לשמה, דהיינו – לימוד המחובר לחיי הלומד ומדריכו בכל מישורי חייו; בפן המעשי-הלכתי, כמו גם בתיקון המידות, בבניית השקפה מסודרת על כלל תחומי החיים, ובהעמדת תלמידים הקשובים לרצון ה’ הדובר אליהם בין מתוך התורה ובין מתוך העולם.
בהמשך לכך, קיימת הבנה שכל תלמיד הבא לישיבה הינו אדם בוגר, וכהדרכת חז”ל – עליו לבחור היכן, מה, ועם מי הוא חפץ ללמוד. התרגלנו במהלך שנות חיינו שאומרים לנו כל הזמן מה לעשות, מה ללמוד, באיזה קצב וכו’. הגיע הזמן (באיחור של כמה שנים) שנתחיל לבחור בעצמנו את ניהול חיינו. במסגרת עיקרון זה, מתנהלת בישיבה אסיפה משותפת אחת לשבועיים, בה מעלים נושאים לדיון ומקבלים החלטות הנוגעות לניהול החיים שלנו בישיבה.
בישיבה קיימת אווירה משפחתית שהרגשת דיבוק החברים נוכחת בה באופן משמעותי. הלימוד נעשה מתוך בחירה ושמחה, ולא נותן למאפיינים כמו גיל, ניסיון בלימוד או כל דבר אחר להפריע. הווי זה מתחיל בבית המדרש, וממשיך גם לפנימיה ולעיסוקים מקבילים הנוכחים בחיי התלמידים. קיים קשר מיוחד בין אברכי הישיבה לבין הבחורים, במסגרתו התלמידים מגיעים לעיתים לבתי האברכים על מנת להתייעץ וללמוד.
הישיבה מתאימה לכל אדם שברצונו להתקדם.
כל אחד שרוצה לשאול שאלות ולקבל תשובות, שמעוניין לפגוש את התורה בצורה רצינית, עמוקה ומסודרת.
מי ששואף ללמוד תורה המחוברת לחיים, ולא להיות ‘חמור נושא ספרים’.
מי שזקוק למסגרת קשוחה, שתאמר לו מה לעשות, איך וכמה – יתקשה להסתדר בישיבה. נכון לעכשיו הישיבה לא מונה מספר תלמידים גדול, כך שמי שזקוק לבית מדרש עם כמה מאות תלמידים – כדאי שיחכה כמה שנים..
כ-35 תלמידים, כולל אברכים.
תלמידי הישיבה מתגייסים בשלב הנכון להם במהלך התפתחותם. בהכוונת ראש הישיבה, כל תלמיד מגיע למסלול הגיוס המתאים לו, מבחינת אופי השירות ואורכו. תלמידים מסויימים מתגייסים לתפקידי עורף בחיל המודיעין והרבנות, ואחרים משרתים בתפקידי לוחמה ביחידות החי”ר השונות, בסיירות, ואף בטיס. אורך השירות הצבאי נגזר כמובן מיעד הגיוס, ולאחריו התלמידים מוזמנים בחום להמשיך את תהליך התפתחותם במסגרת הישיבה.
בהתייעצות עם ראש הישיבה ורבניה כל תלמיד מחליט מהו השלב שנכון עבורו להתגייס, ומתכונן לכך בין השאר בלימוד משמעותי של מהות הצבא והמלחמה בעם ישראל, לימוד ההלכות הרלוונטיות, והכנה להמשך קשר עם הישיבה גם במהלך השירות הצבאי.
חיילי הישיבה מגיעים כשמתאפשר להם (ברגילה או סתם באפטר) לישיבה על מנת לשאוב כוחות להמשך שירותם הצבאי. כמו כן, מועברים במהלך השנה שיעורים לחיילים בבית ראש הישיבה, וממונה איש צוות האחראי לקשר עם החיילים והבוגרים.
באלול הקרוב ימלאו 10 שנים להקמת הישיבה.
הישיבה ממוקמת היום בפאתי שכונת רמות, בבית כנסת הצופה לנוף מהמם ולקבר שמואל הנביא. המקום אינו בניין הקבע של הישיבה, ואנחנו תפילה שיסתייע לנו בקרוב לבנות את משכננו הקבוע.
התלמידים מתגוררים בווילה המשמשת פנימיה בקרבה לבית המדרש. לכל אחד מוקצית מיטה, כמובן (ללא מיטות קומותיים! מה אנחנו מעברה?!), ארון, וכל הדרוש לו על מנת שיוכל ללמוד בנחת. בבית המדרש יש לכל אחד מקום, עם תאים בהם הוא מאחסן את ספריו וחפציו. ארוחות מוגשות בחדר האוכל שבמבנה בית המדרש, ומורכבות מכל הדרוש לאדם (מבחינה תזונתית וקולינרית) על מנת שיוכל ללמוד בצורה המיטבית.
כרגע לא קיימת תכנית בוגר”צים. יש תכנון לחזק תחום זה בעתיד הקרוב בעז”ה. בישיבה קיים כולל רבנות הלומד באופן שיטתי ומסודר את תחומי ההלכה השונים, ומשתתפיו ניגשים למבחני הרבנות הראשית.
הישיבה שמה לה למטרה להוות בית מדרש קהילתי, חי ותוסס. במסגרת זו, קיימת סביב הישיבה קהילת אברכים, המהווים חלק בלתי נפרד מהישיבה. בנוסף, בסמוך לישיבה מתקיים אחת לשבוע בית מדרש לנשים, אליו באות כ-80 נשים מכל רחבי העיר ואף מחוצה לה. הישיבה שואפת לקיים קשרים נוספים עם תושבי השכונה, בהתנדבויות, בהכנה לבר מצווה, ובחברותות צמודות של תלמידי הישיבה עם תושבי השכונה, צעירים כמבוגרים.
הישיבה שמה דגש על חיבור התורה והחיים. לא כסיסמא, אלא כשיטה מסודרת המדריכה את האדם בעולם. במסגרת זו, ניתנים בישיבה שיעורים ייעודיים אודות כלל תחומי החיים. אדם העוסק בנגרות ילמד מה התורה מסבירה לנו על העץ, אדם שמתעניין במוזיקה ילמד את דברי חז”ל אודות משמעות התווים והשפעתם על הנפש, מי שלקראת חתונה יעסוק בדברי חכמי ישראל אודות הזכר והנקבה וחיבורם המפרה, וכן על זו הדרך. התורה איננה מנותקת מהחיים, אלא בכל סוג של עיסוק חיובי קיימת קדושה, שלרוב סמויה מן העין. אנחנו משתדלים ללמוד את דברי חז”ל על מנת לגלות את רצון ה’ הטמון בכל דבר ועניין.
הרב דוד אביחיל
ראש הישיבה והמרכז התורני לאומי נשוי ליעל ואב לחמישה. תושב שכונת רמות.
בוגר ישיבת מרכז הרב, סגן אלוף במילואים.
שימש כרב הישוב “הדר ביתר”, עד למעבר למצפה רמון שם הקים ועמד בראש הישיבה התיכונית והקריה לחינוך תורני-סביבתי במשך שבע עשרה שנה.
כתב את הספרים “מקום במדבר”, “בצומת העולמות”, “תיקון המידות”, “אדם וסביבה בתפיסת עולם יהודית” ו”היערן”.
הרב אברהם יצחק אלעזר רענן
לומד בבית מדרש ומלווה את התלמידים במשך רוב היום.
נינו של מרן הרב קוק זצ”ל, בוגר ישיבת מרכז הרב, עבד בישיבה התיכונית במצפה רמון, לאחר מכן עבר לישוב נצרים. לאחר הגירוש מתגורר בירושלים.
הרב רוני ניסנוביץ
ר”מ גמרא ואמונה, תושב פסגת זאב.
ממייסדי הגרעין התורני באילת וממקימי ישיבת ההסדר שם. עבר אף הוא לירושלים אחרי כ-20 שנה באילת על מנת להתחדש ולהשקיע את כוחותיו בבניית הישיבה.
משמש כמדריך פדגוגי בתוכנית גברים במכללת בית וגן.
הרב רוני בעל מומחיות מיוחדת בכתבי אמונה של כתבי המהר”ל וכתבי מרן הרב קוק. כתב וערך מספר ספרים ומאמרים העוסקים בכתבים אלו וביניהם הספר “מדבר בצדקה” עיון אמוני בסוגיית השואה.
הרב נפתלי שמרון
ראש תכנית ההלכה בישיבה. בעל כושר לרבנות עיר ודיינות. רב קהילה בגבעה הצרפתית, למד שנים רבות בישיבת הכותל ולימד בישיבות גבוהות ובמסגרות שונות.
הרב אייל יחזקאל
ר”מ גמרא ואמונה. למד ולימד במסגרות שונות. מלווה את בוגרי הישיבה, ועתיד לעמוד בראש תכנית הבוגרים.
הרב משולם האיתן
ר”מ אמונה. תושב קריית משה.
עמד בראש הכולל בישיבת ההסדר בכרמיאל וממקימי ישיבות ההסדר בצפת וכרמיאל. לימד במוסדות חינוך תורניים לאומיים במירון ובמרום הגליל.
משמש כמרפא מנוסה ברפואה משלימה בקליניקה שלו בקרית משה ומלמד במכללות נוספות בארץ רפואה משלימה בדגש על בריאות הגוף והנפש במבט יהודי.
הרב דניאל מדאר
מעביר שיעורים באמונה, ומלווה את חיילי הישיבה בשירותם הצבאי. תושב שכונת רמות ורב קהילת תפארת רמות. יליד אשקלון, בוגר ישיבת עטרת כהנים. משמש כרשם נישואין ברבנות הראשית בירושלים.
הרב אברהם שטיינר ר”מ אמונה ואחראי על הכנת תלמידים מאורסים לקראת החתונה. רב סרן במילואים. שימש כרב צבאי שנים רבות.
איתמר קליין מנהל הישיבה.
תלמיד בעבר ובהווה בישיבת רמות.
תושב שכונת רמות
הקשר בין אנשי הצוות ובין התלמידים הינו קשר חם ואוהב. הר”מים מלווים את תלמידיהם בלימוד, כמו גם בהכוונה אישית ובהתייעצויות שונות. כמו כן, לכל אחד מתלמידי הישיבה יש חברותא עם ראש הישיבה. זמן שבועי בו יכול התלמיד ללמוד, להתייעץ, לשתף ולהסתייע בראש הישיבה.
נבנה ע״י ותקין׳s בוטיק